Nettside for TABL

tabl.no/

Vi har designet og laget en nettside i Webflow for TABL!

TABL er en app som skal gjøre det enklere å utforske restauranter og finne det rette bordet. Link Utvikling fikk i oppdrag å lage en landingsside som både appellerer til restaurantgjester og gir et vindu inn i appens funksjoner. Prosjektet ble gjennomført i Webflow med design utarbeidet i Figma.

Video laget av Link Utvikling
Video laget av Link Utvikling
bilde som viser dette prosjektet

bedrift logo
TABL
logo for prosjektet

Mål og konsept

Målet med siden var å formidle hvordan TABL gjør restaurantbesøk mer inspirerende og mindre frustrerende. Budskapene fokuserer på tre kjernesteg – oppdage, filtrere og booke:

  • Oppdage: TABL presenterer en oversikt over tilgjengelige restauranter i ett grensesnitt. Man slipper å gå innom hvert nettsted enkeltvis; «TABL lar deg utforske tilgjengelighet på tvers av dusinvis av steder umiddelbart – alt er live. Alt er på ett sted.
  • Filtrere: I stedet for tradisjonelle kategorier kan brukeren filtrere etter stemning og anledning. Siden beskriver at man kan velge riktig sted for date, lunsj med venner eller soloutflukt; de stemningsbaserte filtrene hjelper deg å matche atmosfæren til appetitten.
  • Booke: Landingssiden fremhever at reservasjoner kan gjøres raskt fordi appen viser sanntidskapasitet.

Disse tre stegene danner informasjonsarkitekturen for hele siden: en reise fra inspirasjon til handling.

Designvalg

Mørkt tema med fargerike aksenter

Hele siden er bygget rundt et mørkt bakgrunnstema med store bilder og rød–lilla aksentfarge. Formålet er å skape en sofistikert og eksklusiv stemning som passer til premium restaurantopplevelser. Kontrasten gjør at hvit tekst og fargerike bilder får ekstra effekt. De viktigste handlingene (nedlastingsknapper, send-skjema, filterknapper) er markert med dype røde knapper, slik at de skiller seg ut mot den mørke bakgrunnen, og stemmer overens med stilen som er utarbeidet for selve appen.

Visuelle historier

Bildespråket er sentralt; hero-seksjonen viser en hånd som holder appen, og lenger ned introduseres spørsmålet «What are you in the mood for?» med bilder av en romantisk date, morgenkaffe, middag med venner og lunsj. Disse kortene henvender seg til følelsene og underbygger ideen om å velge sted basert på stemning. Skrollingen av kortene er animert i Webflow for å gi siden liv.

Tydelig call‑to‑action

Primærmålet med siden er å drive nedlastinger av appen. Derfor er nedlastingsknapper synlige gjennom hele siden: i hero‑seksjonen, som en sticky knapp på høyre side når du skroller, i seksjonen «Start booking with TABL» og i footeren.

bilde som viser dette prosjektet
bilde som viser dette prosjektet

Bidragsytere

Andre prosjekter

Coockiebanner